Jag blir så arg!

Morgonen började bra, men efter det har det mesta bara gått utför.
Efter att ha varit på en återträff med min sociala fobi-grupp såg jag framför mig ett avsnitt av M*A*S*H som sällskap till lunchen. Men ha! vad blåst jag blev. För det första, det analoga tvnätet las tydligen ner någon gång under dagen så mitt älskade M*A*S*H uteblev, allt som visades på bandet var myrornas krig. 
För det andra var det bara att börja installera boxfan och det gick sisådär, tills jag insåg att man inte fick med någon extra sladd till videon.. Inte nog med att man påtvingas en box, man måste slänga ut pengar på en sladd också..
Men alla andra sladdar fick sin plats så sen var det bara att sätta igång.
Efter många om och men var jag klar, och i guiden stod det "nu ska boxen installeras, tar någon minut".
Detta var 45 minuter sen.. och på statusen där man kan se hur långt den har kommit i installation står den fortfarande på 0 %.
Problem 1:
Inget M*A*S*H för mig ikväll
Problem 2:
Jag kan inte spela in de avsnitt jag missar när jag är borta

Slutsats:
Digitala boxar är hittills bara skit!


Sen tillbaka till getingarna.. Alla pratar så vitt och brett om att de snart är borta, snart kommer kylan, snart snart SNART!
Men jag tycker de är lika vidrig många fortfarande.
Man ser folk komma viftandes, springandes, skrikandes (ja, det finns fler som är som mig).
Dessa äckliga ting låter en inte vara ifred och jag känner mig inlåst, och fråntagen min frihet. Det värsta av allt, är att ingen kan göra något.
Det finns ingen man kan skylla på, eller lägga över ansvaret på.
Getingar har alltid funnits och antagligen kommer de alltid att finnas.
Man får hoppas på att det dröjer länge igen innan det blir fullt en sådan getingsommar som i år.

Det var allt för mig för nu.
Nu ska jag äta lunch, utan Hawkeye och gänget..snyft..

Kommentarer
Postat av: Jeeves

försöker du sätta rekord i gnäll-SM? ha ha inte lätt när det är svårt vettu..:)
have a nice trip :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback