Beck, Lillparveln och så var det Skugge också

Just nu så är det Conan på tv4 plus, och då blir det svårt att skriva samtidigt. Men men, ska försöka ge allt jag har..

Är hemma igen efter att ha spenderat ca 1.30 på bio. Jag var och såg "Skarpt läge" - Beck. Den var riktigt ruggig, men bra. En av de.. vad ska man säga.. råaste (?) av alla Beckfilmer.
Den var inte rå på det sättet att man fick upp middagen igen, eller några splatterscener. Den var mer..psykiskt påfrestande. Typ.
För de som inte vet så handlar den om kvinnomisshandel, det säger väl allt?

På väg hem så cyklade jag nästan på en liiiiten, liiiiten misse (kan inte ha varit äldre än nåt halvår) mitt i city. Vad 17 gör en innekisse där? Nu tänker ni säkert att det likagärna kan ha varit en utekatt.. Men det är lika illa det, för det är inte ett ställe ens för utekatter.. Mitt i stan, med alla bilar och cyklister och fan med moster och kusiner..
Kan inte sluta tänka på den.. Ska nog mentalt döpa till Lillparveln.. Då kan jag tänka att Lillparveln kommer klara sig (istället för att referera till "katten" hela tiden)

Nu har jag nästan plöjt mig igenom hela Linda Skugges "...Här kommer Gud..." och jag blir precis lika provocerad varje gång.. men jag gillar det!
Jag gillar att bita ner naglarna för att jag surar över hennes bitchattityd, och jag njuter av att vilja slänga boken i väggen ca 1 gång/bokstav.  Den är bara så befriande (usch nu lät jag så 14iz)
Men iaf, jag tycker att den ska läsas av alla om man så är 80, heter Märta, är från Fagersta eller helt enkelt gillar de små nöjena (stavas det så?) i livet.
LÄS DEN BARA!



....

jag är bättre än bäst
jag är större än störst
jag är vinnaren i Allas
"bäst-i-test"
jag ska visa dig Sverige
att liten blir stor
att i varje minsting
en slagskämpe bor

//Mikkiz - the one and only
....

Kommentarer
Postat av: Jeeves

Trodde att du hade blivit orolig för längesen *S*
Vill också se Beck men bio prioriteringen just nu är pirates 2...såg ettan igen igår för att färska upp minnet lite..Deppan är ju så jäkla hot i den filmen..läckraste sjörövaren på denna planet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback