Gnäll och lyxproblem

Bästa låt just nu : "I write sins not tragedies" - Panic! at the disco...

Nu har jag precis kommit ur ut duschen, och borde känna mig fräsch och ren. Men no no.. det är så kvavt att jag håller på att rinna bort... Just nu hatar jag (ja, du läste rätt) jag solens uppvärmande effekt. Det som retar mig mest är att det inte ens är sol nu, det är moln himlen över och ändå denna jävla fukt i luften..

Jag är så trött på mig själv och mitt gnäll om alla mina lyxproblem, men inte ändrar jag mig heller.. Nåt säger mig att vi människor mår bra av att ha något att klaga på.. Vi mår bra av att vara problembarn/vuxna... Varför skulle annars alla olika åkommor finnas? Och alla dessa typer av folk?
Som t.ex. -

- Hypokondriker

De är sjuka konstant.
Saken är den att jag tror dem varje gång. Jag tror inte att de ljuger om sina smärtor ünd so vidare, för i deras huvuden så är det sant... men hur kan en enda människa drabbas av allt som finns? Det är en vetenskaplig uppgift att kolla upp. Lite imponerande är det att de fortfarande står på benen efter alla virusattacker.

Och sen har vi

- "Skvallerkärringarna" som bor på var o varannan gård.
De hittar alltid något att klaga på. Är det inte de nya grannarna så är det de gamla. Har brevbäraren glömt just deras dörr så är det ett världsproblem som de bara måste gå till botten med. Istället för att inse att de kanske inte fick någon post idag helt enkelt. Har de missat något att skvallra om så ringer de och sjukskriver sig från jobbet för att ta igen allt de har missat.
 Det går bara inte att missa dessa små (oftast) tanter, och undrar man något så är man mer än välkommen att kontakta dem, så de får känna sig viktiga för en stund.

Vi får inte heller glömma

- "Det-var-bättre-förr"gubbarna

Maten var bättre förr, inte så mycket cancerframkallande tillsatser (vilket iofs säkert stämmer).. Skolgången var bättre förr, inte fanns det några ligister på den tiden.. och fanns det så är de antagligen döda idag för ingen gamling man pratar med var en "värsting" på sin tid. Det var alltid "andra"..
Ett kännetecken på "det-var-bättre-förr"gubbarna är att de fortfarande bär sin pojkvaskerkeps. De har antagligen också kvar sina små snickarbyxor som påminner dem om gångna år som grind-Pelle och rännstens-Olle..
I deras ögon är nymodigheter bara "trams"..

Ja, det finns många original att hämta inspiration i från. 
Mina personliga favoriter är -

- Stockholmsbratsen
(har inte sett några i v-ås, och hänvisar därför till den stora staden)..
De gnäller konstant om att de har för mycket pengar, att de inte vet i vilken ficka eller vilket kort de ska placera sina små ickesjälvförtjänade kronor i.



Sådär, nu har jag gnällt färdigt.. Jag fortsätter härmed resan mot nya gnällobjekt..


På återseende mina problembarn....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback