Gotland ::-:: Del: 1

Nu är lilla Mikkiz på Gotland, och det är såååå underbart med semester.. Visst har jag semester även hemma, då jag kan göra vad jag vill på dagarna.. men det är en annan sak.
Hittills har vi inte hunnit med så mycket, men en marknad har vi varit på dock.
Det var riktigt intressant, för alla som stod i stånden var klädda i medeltidskläder och man fick känslan av hur det var förr i tiden.
Jag fick låna pengar av mormor till ett örhänge; en spindel med en kedja till en "lös" spindel som man klämmer fast på övre delen av örat. Hmm, svårt att förklara, men snygg är den :o)

Idag ska jag och mamma iväg och kolla in raukarna.. de är så tuffa, stora eller rättare sagt gigantiska stenpelare utmed en strand och i vattnet.. De som inte har varit och tittat, har verkligen missat nåt !
Någon dag i veckan ska vi till Visby också.. Det var planerat att vi skulle åka dit på torsdag, men efter att jag fick nys om ett militärmuseum ( :oD ) så var det kört.. Det får bli Visby på fredag istället..

Nu ska jag ta mig ett äpple, några mackor och med kameran i högsta hugg ska jag utforska Gotlands raukar...

Have a najz day, y´all..



---

...visst har vi utslagna i Västerås
och så finns det utvalda i Mönsterås
Allingsås, Borås
var du än är

det finns brats i storstäderna
det finns lodisar överallt
trots allt
finns det människor som
vi

vi har A-kassa
och socialbidrag
och så de som sitter i en
Ica-kassa...

---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback