Semester, Västerås rockar och så självklart Where the action is...

Bästa låt : "I wish I was a punkrocker" - Sandi Thom...

Är hemma igen efter att ha spenderat 1 dygn på landet. Jag  vet inte vad det är, men alltid när jag kommer därifrån får jag för mig att jag har drabbats av sommarens små jävlar; fästingarna...
Men än så länge har jag klarat mig..

Snart är det dags att packa ner mitt liv i några väskor och ge mig iväg till Gotland.. Blir borta en vecka, ska bli så skönt.. Längtar verkligen!
Alltid skönt med en semester från sitt vardagliga liv, och bara få rå om sig själv för en stund.. Usch nu lät jag som reklamen för Norrlands Guld.. Men det är verkligen så, man kan vara den man är till 100% utan att någon höjer på ögonbrynen..

En vecka har gått och jag saknar redan mullret från de blänkande, mäktiga vrålåken...
Vi i Västerås är välsignade med att ha Power Meet här, och jag vill slå var och varannan på käften som bara gnäller på "oljudet"...
Samma människor gnäller även när det händer nåt här annars.. Jag blev så arg att jag skrev en insändare till VLT.se som också kom med;

"Ang. allt tjat kring den höga ljudnivån på Lögarängen vill jag bara säga lägg ner allt!

Det är lika bra, för då behöver inte folk som bor i närheten känna sig hotade på sin tysta atmosfär. De behöver inte heller oroa sig för att folk har kul och njuter någon gång per år.

Nej, lägg ner allt som har med aktiviteter/konserter/evenemang att göra, så Västerås blir precis så turisttomt och tyst som det är annars ca 360 dagar om året.

Det är lika bra, så kanske alla är nöjda sen. För vem vill att Västerås ska leva upp lite, det stör ju bara friden..."

Väntade mig att halva V-ås skulle hoppa på mig som de alltid gör när jag har skrivit nåt, men inte ett enda klagomål.. Kanske tänkte de till för en gångs skull, att jag faktiskt har rätt.. som alltid :o)

Nu är det mindre än en månad kvar till jag och Jenny ska iväg på Where the action is och jag räknar dagarna. 25...24...23.. Ballt som fan jue!
Får inte glömma kameran, för chanserna jag får att ta sjuka kort, de kommer bara just på sådana evenemang.. Som Kalas -04.. Jag tog de bästa korten för det året då...

Nej, nu ska lilla Mikkiz sova..
Men jag tittar nog in snart igen..

singsingsingalong.. and then you´ll get it..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback