Avslutning, trevligt med Jeeves och Allsång på Löga

solen skiner.. vad mer kan man begära?

De säger att utseendet inte betyder allt.. men ibland har de fel så det smäller om det. Jag var nämligen på 9:ornas avslutning idag och de var så stiliga allihopa. Jag minns när jag själv slutade 9:an, alla kom i vanliga kläder precis som "vadå, det är väl inget särskilt med att sluta 9:an" -axelryckning- Men idag var alla så fina, att mina ögon tårades. 
En kompis lillebror slutade och det var kul att se honom i annat än "slit-o-släng"-kläder. Kul också att vara med när han slutar då jag fortfarande minns honom som en liten fjärt.. Vilket han nog kommer hata att jag nämner, för han har hört det från mig ett antal ggr nu hehe...
Förutöver honom så var de andra också vackra, och hade med omsorg stått framför spegeln på morgonen och gjort sig fina. Fina för att avsluta sista året på högstadiet.. Vilket känsla det måste vara...Själv har jag bara minnen av att några idioter satt och skrek saker när jag hämtade mitt betyg.. Men men, idag skrattar jag åt det.
Programmet bestod av några ord från rektorn, körsång, allsång och så två tjejer som sjöng (var för sig), efter att några killar hade uppträtt med sitt band. En av tjejerna var otroligt duktig på att sjunga. Hon framförde Wheatus´s "Teenage Dirtbag" med sådan inlevelse att man fick gåshud. Killarna var också väldigt duktiga, jag tycker att det är kul att de använder sig av kreativiteten på ett bra sätt.. Med lite träning så kan de bli riktigt bra.

Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med
Jeeves och Jeeves´s mamma . Jag åt sallad hos dem, (gulligt av dem att tänka på mig, jag blir rörd) och satt en stund på balkongen för att smälta maten. Sen kom Jeeves´s mormor och vi tog alla sällskap upp på ett berg i närheten och satte oss ner med fikakorgen. Riktigt najz var det. Även mamsen kom förbi senare.. najzbajz..

Imorgon ska jag på "Allsång på Löga" med mamma och en annan kompis.. Det började förra året och nu har de tydligen planerat att göra detta till en tradition. Mina stackars öron får stå ut med en del men det är det värt.. om inte annat för att få se lite folk..

Nähepp, nu ska jag ta och kolla på Simpsons och sen hoppa in i en dusch.. igen..

//Mrs Fraggel - i ur och skur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback