Mikkiz upplever återigen sina fjortisår...

såhär en vecka efteråt så känns allting likadant...

Nu har det gått en vecka sen det omtumlande mötet.. Läste precis Jennys blogg och höll på att skratta ihjäl mig, hon hade lyckats fånga kvällen på ett snyggt sätt och jag läste, skrattade och grät, läste, skrattade så att jag grät.. Jag skrev till henne, "jag skrattar högt för mig själv (och åt mig själv)".. Jeeses, vilken kväll det var alltså... Trots att jag inte känner mig fullt så "hel" som jag gjorde innan vi gav oss iväg, så var det en helt klart lyckad kväll.. Jag tänker inte skriva om den, man kan läsa om hela kvällen på 
Jenny´s blogg, där det står utförligt, svart på vitt..
Jag har sagt det förr och säger det igen, Jenny är fan en av de få som jag alltid kan räkna med något upptåg ifrån.. Man vet aldrig vad som komma skall...Precis som i igår..

Det var helt galet..
Det hela började med att vi hade så sjukt (lånat ord från Jenny) tråkigt att vi mer eller mindre bara satt och stirrade på varandra.. Sen tog vi en sväng till Ica och köpte en sallad till mig, en baguette till Jenny.. Sakta men säkert fick vi i oss vår mat, med då-och-då blickar ut på vädret som inte tilltalade oss för 5 öre..
Vid 17:00 tiden bestämde vi oss för att gå över till henne och tråka, inte sagt med ord men det syntes nog på oss vilket humör vi var på..
Efter mycket tjat från min sida över hur tråkigt jag hade, så kom Jenny med den smarta ideén att åka till Systembolaget, även kallat "Gröna Skylten" (det kanske var förr, men men)...
Inom loppet av en halvtimme hann vi:

-Kissa
-Hämta våra cyklar
-Akuttrampa upp på stan (normaltid: 10 minuter, vår tid: 4 minuter)
-Handla det vi skulle ha

Det var rätt bra jobbat... För vi kom på ideén 30 minuter innan S stängde.. Smart-as, not..
Tillbaka till henne, där vi började lugnt för att sen öka takten.. Ingen ska komma och påstå att man tänker logiskt när man blandar vin, öl, cider och Barcardi Breezer, men så har vi ju våra 14izdagar ibland och då får det braka loss...
Efter några glas cider och Barcardi fick vi för oss ideén att morska upp oss och ringa min ♥, L.
För att göra en vääldigt lång histora kort, det blev en hel del telefonsamtal och sms.. Först lät det positivt, han tänkte dyka upp.. -Mikkiz blev glad-
Men sen ändrade han sig plötsligt, då det som tidigare under kvällen hade varit hans kompis nu var hans flickvän..Rötägg, säger det någonting? -Mikkiz mulnade till-
Det hela slutade iaf med att han inte dök upp då han hade sin flickvän hos sig och Jenny hade inte en tanke på att släppa in henne innanför sin dörr.. Tack vännen, jag hade nog ångrat mig om det hade hänt.. :o) Men till saken hör att vi inte ville ge oss riktigt ( eller det kanske var jag som inte ville ge upp hoppet, vad vet jag) och testade att ringa ytterligare en gång.. "Abonnenten du söker".. Blää..
Då lade vi ner hela idéen och bestämde oss för att cykla upp på stan, bara sådär klockan 0100 på natten.. Jag skrattade så jag grät nästan innan vi var nere, för tänk om vi hade blivit tagna av snuten för styrstångsfylla..Haha.. vilken syn...
Men som mamma sa, det är sånt där man ska göra.. det är kul och oskyldigt..

Jag uppdaterar mer imorgon.. Nu ska jag antingen lägga mig och sova till Kalle Baah, eller somna till CSI..



..Jag tror att Gud precis förlorade en ängel...

 

Kommentarer
Postat av: Jeeves

jaha nu blev det min tur att garva då..både kul och tragiskt att läsa men din mor har väl rätt där i slutklämmen..jaha då är det midsommar då..det blir lugnt med lite mat o film hemma eftersom det blir rajtan tajtan när Sverige åker ut ur Vm imorrn (får höra att jag hatar Sverige bara för att jag säger ren fakts högt) så måste vila batterierna idag..hoppas ni får det trevligt min lilla suput friend..*garvar* kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback