Sveriges nationaldag, längtan efter katt och mitt älskade M*A*S*H

Jag blir så arg på att vädret inte kan hålla i sig på dagarna… igår 20:40 på kvällen, var det liksom strålande sol och nu dagen efter så är det risk för regn..

Igår var det alltså Sveriges Nationaldag och på djäkneberget var det fest och partaj…Mestadels för invandrare.. Det var knappt att vår nationalsång sjöngs.. Jag är så långt ifrån rasist man kan bli (hmm, kom inte på någon annan klyscha, men det är sant dock), men jag blir ändå arg eftersom det är Sveriges nationaldag  Nästa år ska jag fan i mig klä mig blågult… Det var trevligt att även få vara med om t.ex. kurdernas kultur, men det ska liksom inte ta över hela dagen om man säger så...

Jag spenderade kvällen hos mamma med pizza och två katter som höll låda..
Jag vill så gärna ha katt, men pga allergi/tid/utrymme/ekonomi så går det inte. Jag är ofta inne på blocket.se och tradera.com bara för att omringa mig av alla dessa söta hårbollar.. Men men, jag har två sötisar som bara är mina :o) det räcker för mig…

Idag har varit en såndär dag när jag har sovit och vaknat, sovit och vaknat.. Känner mig en aning groggy i skallen, som för övrigt inte mår så bra av detta.. Migränen blir inte direkt bättre av att sova mitt på dagen, men jag har inte kunnat hindra det.. plötsligt vaknar jag av att jag har lagt boken över ögonen..
Varmt är det också i lght, det känns som jag ska smälta bort.. kanske blir så i en lght på 30 kvadrat, när man sover mer än 10 timmar..
Fördelen är väl att nu vet jag (förhoppningsvis iaf) att jag är vaken 23.30 ikväll när M*A*S*H börjar.. är helt frälst i serien och önskar att jag inte hade missat de första avsnitten.. men men, jag nöjer mig så gärna med Pierce "Hawkeye", Henry Blake och "Trapper" McIntyre´s fortsatta äventyr... mmm.. yummie :o)

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och diska och städa undan lite..


Watch out for the shadow...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback