Låga dagar, Melodifestivalen och Mia Törnblom

Är så gott som sängliggande, på grund av denna migrän som håller på att ta livet av mig.. men tack gode gud så ska jag till neurologen den 20 mars så kanske, kanske kan jag få ett svar på vad felet egentligen är.. Jag är inte riktigt sams med diagnosen Migrän .. Men men, det visar sig...
   Mitt humör känns lite bättre nu än vad det har gjort.. Har varit låg de senaste veckorna, och det har smittat av sig på de runt omkring mig. Samtidigt så har jag inte velat vara själv, då jag bara skulle ha legat i sängen och tyckt hysteriskt synd om mig själv. Kanske gråtit en tår eller två.
Men som sagt, nu känns det bättre och jag ser framemot solens varma strålar.
Sen kanske jag borde gå och prata med en psykolog som förstår mig bättre än den jag har haft. Vi funkade inte alls ihop, vilket jag tror att hon också märkte.
Jag vill ha en som inte hela tiden ser nedlåtande på en, och fäller korkade kommentarer som "kan du inte prata med din mamma, om du känner att du behöver prata med någon?"
Fatta, jag kanske har saker som jag inte vill prata med min mamma om!
Helst skulle jag vilja ha en manlig, och när jag är klar med min "Social Fobi"-grupp så ska jag göra allt vad som står i min makt för att få en vettig människa på psyk.
Hittills så känns gruppen som ett enormt stöd och en enorm hjälp för mig att komma över de barriärer som jag har byggt upp hela mitt liv kring.
Det var en gång någon som sa till mig "hur ska du kunna leva, om du hela tiden går omkring och är rädd för livet?"  Idag förstår jag vad denne personen menade.. Jag har honom att tacka för allt..eller iaf för det mesta.. hade det inte varit för honom så hade jag nog aldrig kommit iväg för ett första besök hos kuratorn på skolan.  Ibland kan känslor få en att göra saker som gynnar en själv...

Var uppe hos mamsen igår och kollade på Melodifestivalen.. Fan va besviken jag är!!
Hur 17 kan Björn Kjellman komma före både Sandra D, och Roger Pontare (iofs så kom han till andra chansen, men han förtjänade fasiken en direktentre till Globen)
Och visst var Carola självklar som finalist, men jag hade gjort vad som helst för att hon inte hade kommit så långt.. Carola är Carola och det är därför hon klarade sig.Låten i sig var stark, men 
jag tror inte ett smack på att hon hade klarat sig lika bra, om hon hade hetat Märtha och varit från Fagersta.
Allt var bara ett spel för galleriet och jag har liiite svårt för självgoda människor.
Har hittills varit lite imponerad av Carola och det hon har tagit sig för, och jag har aldrig varit emot henne (som jag t.ex var för Lena Ph).. Men nu när alla (inklusive hon själv) var så bombsäkra på att hon skulle komma till Globen så tappade hon en del respekt...
Som sagt, har problem med folk som är självgoda och använder sig av divametoder...Lena Ph har vunnit i mina ögon, och hon är otroligt bra på att driva med sig själv.. Sånt diggar jag stenhårt...

Sitter och funderar på vad jag ska göra av alla texter jag pletade ner under min tid på Växhuset... Kollade på 4:ans söndagsmorgon, och Mia Törnblom var en av gästerna... Hon är grym tycker jag, som har gått ifrån att ligga i rännstenen till att bli en av Sveriges främsta coach inom självkänsla och livsutvecklande.
Hon fick mig att börja fundera på att kanske göra något av mina texter, då jag tror att de är starka nog att komma någonvart. Bara lite mer finputsning så...

Nu ska jag krypa ner i sängen igen och fortsätta mitt zappande efter något värt att titta på...
På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback