Tärnanostalgi (2002-2005.. det var lyckliga dagar)


Plötsligt när jag satt och fiffelurade lite, så fick jag känslan av när jag skulle börja på Tärna och hela det året...
Helskumt.. men lite mysigt ändå.. Man får säga vad man vill om den skolan, men jag ångrar inte en sekund att jag började därute.. Såg en bild nyss därifrån, en bild tagen antingen tidigt på hösten, eller tidigt på våren.. Solen lyser och människorna ser så glada ut.
Det är nästan så det tåras i mina ögon. Det var livets glada dagar, lyckliga dagar..
Självklart fanns det tid då man bara ville gå o kräkas över läxor och inkompetenta idioter.. men de var så få, att de försvinner i en dimma av harmoni...

               Jag vet, detta låter verkligen helflummigt.. Men jag kan inte beskriva känslan på ett annat sätt...

Jag saknar alla människor ifrån första året, då var det verkligen sammanhållning internatmässigt..
Och alla Salaresor vi gjorde, antingen för att handla käk för helgen, eller för att återse Silverbaren (har jag för mig att den hette, Sala´s stadshotell)...

Ja, det var tider det..
Jag måste sluta skriva nu, annars kommer jag att börja gråta.. och det vill vi inte... :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback