En hyllning till Viksäng

jag vill leva som om varje dag var den sista...

Ibland känner jag bara hur stolt jag är över att bo i Västerås "skitigaste förort", Viksäng...
Jag tror inte att det spelar någon roll var man bor för så länge man har ett speciellt band till sitt område, kan inget ändra på det.. Jag har bott här nu i ca 18 år och jag vet inte om jag någonsin kan flytta härifrån..
Man har ju så många minnen som täcker hela ens barndom...
Stockholm, Hässelby är inget som dyker upp när jag tänker på min barndom.. det är gungorna här på gården, det är... Stjärnhallen, Vivo Kanonen, LP, HP och Willys.. det är Lillängsskolan, det är första klass, storängsskolan och mellanstadiet.. det är även skolavslutningen i nian.. innan dess är det alla år på ungdomsgården, där man sprang som ennyutexaminerad fjortis.. det är Viksängs centrum, det är Ekbergatrappen med Spice Girls... det är Framnäsfesterna med lättöl och stora drömmar om framtiden, det är åren i skolan med alla tonårsförälskelser...

Jag kan fortsätta, göra listan ännu längre... äventyren slutar inte bara för att man bestämmer sig för att stanna...







låt oss säga som så
jag är inne på år 22
jag har redan levt mitt liv
nu är jag hemma





Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag tror att damen är lite nostalgisk :-)
inte för att jag vet vad du menar med "skitigaste" men men...
Du är väl ändå inne på år 23 eller???

2006-05-20 @ 12:12:22
Postat av: Jeeves

fasen vad djup du är..*S* ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback