I tider som dessa... och så lite Vallby

när solen lyser, väcks änglarna till liv...

Visst är det underbart att solen har börjat visa sig ordentligt nu, och värmen sprids ut över Viksäng, Västerås, ja hela Sverige tror jag.. Man ser att folk börjar vakna ur sitt ide och är ute och nosar på omvärlden.. Vasaparken är full av folk och stan har fullkomligt expoloderat...
Hur mysigt som helst...
Det finns bara en hake egentligen.. Pollenallergi kallas det.. Jag brukar klara mig rätt bra, och trodde ett tag att allergin hade "växt bort".. men nu fick jag bevisat svart på vitt att så är inte fallet..
Jag nyser konstant, och folk kan tro att jag inte gör annat än att röka på, då mina ögon är alldeles röda, kliande och vattniga...
Tack gode gud säger jag bara att solglasögonen är uppfunna... I tider som dessa är de räddaren i nöden, då man kan dölja det mesta bakom svarta glas..

Vi (jag, mamma, Jane, Tony, Therese och hennes småsyrror med polare) var på Vallby igår, där de hade rekonstruerat 1800talsmiljö m.m .. Vi var inne i en gammal byskola och det var rätt intressant att se hur det såg ut förr..
Efter ett tag satte vi oss i solen och fikade.. Jag hade gett skjortan för att lugnt och sansat kunnat sitta och bara njuta av vädret, människorna och sällskapet men det enda jag kunde tänka på var hur näsan rann, hur ögonen rann och att inte nysa på folk...
Men utöver det så var det riktigt trevligt.
Jag drog med de andra till det feta svinet (ja, han är faktiskt ett svin och han är fet)..
Jag ville ta hem denne, och  ha som husdjur men det tyckte inte de andra var någon bra ide..
Tror min gris är han till höger.. den andra såg jag inte till...











(
http://www.vallbyfriluftsmuseum.se/merinfo.asp?id=70)

Nu ska jag upp till Jane och hjälpa henne med ett projektarbete om Aspergers syndrom...
Sen ska jag nog försöka ta mig iväg itll träningen...

Have a nice day!



...de sa att jag skulle gå under av tårar
men se
jag står kvar
och ser på
när de bär ut dårar på bårar...

Kommentarer
Postat av: Morsan

Du får väl flytta ut dina möbler så du får plats med grisen

2006-05-09 @ 09:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback