Socialbidrag, schizosomrar och en vaktmästarängel

vi kan väl låtsas som det aldrig har hänt...

Ytterligare en dag i tristessens tecken... Men jag ska väl inte klaga, har det bättre än många andra..
Men ingen ska komma och säga att det är kul att bara gå hemma och dra benen efter sig...
Läste en insändare i vlt igår som gjorde mig arg... för att göra en lång historia kort så menade skribenten att det är bättre om de som går på socialbidrag är ute och plockar skräp än att bara ligga hemma..
Visst, det finns de som faktiskt går på soc för att de inte orkar jobba.. men så finns det också de som går på soc för att de antingen inte klarar av ett vanligt jobb eller som letar febrilt men inte hittar något.. ska det vara meningen att bara för att man går på soc, att man blir satt på alla skitjobb som ingen annan vill ha? Det är väl ändå meningen att man som "socialbidragstagare" ska få chansen att få ett ordentligt jobb som alla andra?
Nu var det inte meningen att detta inlägg skulle bli en insändare, men jag råkades bara spinna vidare på de tankar som far i huvudet...

Ska strax iväg till Frasse, eller Jane som hon egentligen heter.. Vi gav varandra fula smeknamn förra sommaren och när jag döptes om till Doris, fick hon igen med namnet Frasse (som båda f.ö. är godissorter på Willys)
Jag saknar förra schizosommaren,  våra andra vänner orkade knappt med oss, för vi tappade all kontroll över vad som är normalt :o) Jag har aldrig skrattat så en hel sommar tror jag..
Med låtar som "Bonka bäver", "Naken i min säng" och "Knarkarelefanterna" fördärvade vi hela sommaren för våran omgivning.. Helt crazy, men helt underbart..
Jag fick lova dyrt och heligt att inte bete mig likadant denna sommar, då jag inte skulle få kvar en enda "vuxen" polare... men ibland måste man satsa för att vinna...

Nu ska jag först och främst iväg och hämta min cykel som jag helt iskallt vågade mig på att lämna på mammas jobb över natten (hon jobbar på en högstadieskola ).. Den underbara vaktmästaren därnere har haft ett heltidsjobb med att kolla och greja med min pärla.. Han förtjänar minst ett års semester efter detta.. :o) Även om jag vet att han inte läser detta så ett stort TACK av hela mitt ♥!!

Blåser jag inte bort på vägen, så kommer jag tillbaka...



Singsingsingaling.. and then you´ll get it...

Kommentarer
Postat av: Jeeves

hade skrivit på ett inlägg i 2.5 timme sen när det skulle uppdateras så hängde sig hela sidan och det jag skrivit var puts väck..lagom sur jag var..:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback