Cykelmannen och många bollar i luften..

Nu är jag väl nästan tvungen att uppdatera bloggen, då det var ett tag sen sist...

Ett samtalsämne som är på allas läppar [iaf för oss som bor i V-ås] är den omtalade "Cykelmannen" som nu visar sig kan vara fler våldtäktsmän än en. De flesta sågar polisens insats och anser att de inte har gjort tillräckligt för att fånga honom/dem...
Men jag tycker inte att det är en rättvis bedömning, för hur 17 ska de blåvita männen och kvinnorna kunna göra något, eller ta fast någon när det inte finns något konkret bevis på vem det kan vara.. ?
De kan ju inte bara bura in någon som de bestämt sig för, att det "förmodligen" är han..
Självklart förstår jag att man inte tänker på mannens utseende, utan bara vill ta sig därifrån och då blir det genast svårare att få tag i någon också..
Jag hoppas för dessa kvinnor som råkat ut för honom, att han får livstid.. Tyvärr fungerar inte vårt system på så sätt, för idag kan vem som helst göra vad som helst och ändå bara få några månaders fängelse.. Det är det sjuka i denna tragiska mollvisa.. 
 
Men för att byta samtalsämne..
Allting händer på en och samma gång, och det är nästan så jag själv inte hinner med.. Men det är rätt kul också att ha alla dessa bollar i luften..
Flytten tar nästan all min tankekraft och det ska bli så skönt när jag kan stänga dörren om mig...

Nu vet jag inte längre vad jag ska skriva så ´jag avslutar här så länge.. 
Jag återkommer när jag har nåt att dela med mig av.. 



när tårarna du fäller
inte längre betyder något
torkar de snabbare
än en vattendroppe i öknen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback