En lossad sten, första spekulanten & M*A*S*H [vad annars?]

Saker och ting har en förmåga att lösa sig på allra bästa sätt...

Imorgon kommer första spekulanten på lägenheten.. Jag måste alltså sätta fart och städa och så, för att lght:en ska se så inbjudande ut som möjligt. Men lägenheten är ett kapitel som nu går att avsluta.. Jag har nog den bästa kontakten man kan ha på socialen.. Hon ser igenom mig och litar på att jag inte ljuger för henne, vilket jag inte heller gör. Det skulle jag aldrig komma på tanken att göra, när hon ställer upp till 100% på mig.
En stor sten har fallit från mitt hjärta.

Servicekillarna som har varit häruppe för att kolla mitt avlopp förtjänar allt... De är det mest trevliga killar som går i ett par skor. Snabba är de också.
Jag ska köpa några längder fikabröd, det är det minsta jag kan göra.. Änglar är vad de är..

Spenderade mestadels av tiden igår till att glo på mina polare vid M*A*S*H 4077th, och jag har fortfarande ont i magen av allt garvande.. Det inte jag vet om M*A*S*H, det vet ingen.
Inget att ta med i arbetsansökan kanske, men jag är stolt över att tillhöra en generation som jag inte ens föddes in i så att säga.
För nybörjare kan jag tala om att serien sändes mellan 1972-1983, och slutade sändas på våren-83. Jag hade alltså inte "ploppat ut" än och ändå är jag så fascinerad av en serie som idag skulle klassas som en Ö-serie.. Iaf för dagens bortskämda snorungar :o)
Man måste läsa mellan raderna för att förstå allvaret bakom alla skämt och practical jokes som utförs. 
Dessa "mellanrader" är A och O för att man ens ska palla med ett enda avsnitt. 

RIP

McLean Stevenson/Henry Blake [November 14, 1929 - February 15, 1996]
Larry Linville/Frank Burns [September 29, 1939 - April 10, 2000]




Nu måste jag ta itu med städeriet för att överhuvud taget få något gjort här..
På återseende mina vänner..

 

Kommentarer
Postat av: morsan

ja vi hade en riktig MASH genomkörare igår...kändes bra att göra dig glad med att titta på det efter allt du har ställt upp i helgen under min tandvärksdimma

2006-10-02 @ 20:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback