Ett besök på Rusta, djurens försvarsadvokat och så cykelmannen såklart

Nu har jag varit på Rusta och handlat en billig mascara [Max Factor´s Masterpiece], ett läppglans och två ansiktsmasker... Jävlar i mig va snygg man kan bli på kemisk väg.. Inte mer än rätt då man inte som vissa föds med en yttre skönhet ;o)

Däremot vet jag utan att skryta, att jag har en rätt så mjukt hjärta.. När det kommer till djur, hemlösa/missbrukare och andra som inte passar in i mallen för "normal", då kan jag gå över lik för att de ska ha det bra.. Jag skulle ge allt för att åstadkomma något viktigt i mitt liv och då hamnar  alla djur och de hemlösa överst på min lista..
Tyvärr kan jag inte jobba med djur då jag har min allergi, och det är synd för de sökte volontärer till katthemmet här i v-ås.. Tyvärr är det ju ideellt och så men ändå, man gör det ju för att det är mysigt med alla missar...

Jag ska alldeles strax ge mig iväg och kolla till en kompis katter.. Så underbara båda två, varav den ena är en liten bäbis.. Min kompis kommer ikväll så det går ingen nöd på dem, men jag älskar att busa med den lille, den stora är lite mer reserverad och sitter gärna bredvid och tittar på.. Precis som jag, kattstackarn kanske har social fobi :o)

Måste bara ta upp det här med cykelmannen en gång till, one last time..
Han borde göra bort sig snart så han kan fångas, men tydligen inte.. Tydligen kommer V-ås alla tjejer att behöva släpa med sig både pepparspray och småknivar vilket är olagligt och som då kommer att konfiskeras.. Med andra ord, tjejerna i v-ås är idag helt försvarslösa mot en enda man [om man nu utgår ifrån att "cykelmannen" är en enda man] och det är helt ok i lagens namn medans självskydd inte är det.. Jo, självförsvar, men då ska man kunna vara klar i huvudet också och kunna tänka logiskt om man blir påhoppad...


Reinfeldt,
 var är du nu när vi behöver dig och din armé här i Västerås?
Kommer du över på en fika så vi får diskutera problemet?

Kommentarer
Postat av: Morsan

Ja jag har verkligen fått en liten mjukistjej och det är jag glad för :-)

2006-10-18 @ 10:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback