[Dikt] Var tog du vägen, Göran?

att inte välja
är också ett val
men att stå på sidan av
och gnälla
ger mig samvetskval

jag vill ha rött blod
för Sverige!
rött blod för folket
rött blod
till alla
så låt inte Sverige falla

Göran
min man i kaosets hav
var tog du vägen?
varför lade du av?
när du behövdes som bäst
men i test är du inte någon alls
som mest är du en galjonsfigur
för vårt avlånga land
 
Reinfeldt
ge mig ingen anledning
att ångra mitt val
av ursprung
visa nu
att du är
Sveriges
nya
"kung"

på rätt sätt

center som vänster som höger
som vad?
höger till vänster
till centern som var

Snälla
Lars Leijonborg
skandalernas man
visa nu
att rätt parti vann
visa nu
att den blåa alliansen
fösöker hålla löften
och hålla vad de kan

än har inte Sverige dött
men tyvärr
utan rött
är vi körda

Kommentarer
Postat av: morsan

fan vad bra!!!!!!!!!!!

2006-09-25 @ 18:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback