Höstens underbara vindar, Idoltorsk och så Göteborg

Kom precis hem efter att ha varit ute och gått.. Idag höll vi ett riktigt bra tempo och det bet nästan i kinderna av kyla.. underbart!
Tar jag inte fel, så är hösten här inom kort och det betyder långa promenader, luft man kan andas och en getingfri miljö.. wünderbar.. :oD
Och snart får jag börja använda mina skor, som snälla Frasse köpte till mig på skopunkten.. Jag behövde bara betala 50:-, resten betalade hon..  
De är jättefina, vita med några svarta strån här och var..
Längtar tills jag kan börja använda dem och min grymt snygga, militärgröna jacka.. Den har hängt i garderoben sen ett halvår tillbaka ca, och snart är det dags att premiäranvända den..yeey..

Låt oss säga att jag har fått ett hjärnsläpp.. eller ännu bättre, att jag har drabbats av en personligshetsklyvning och att jag klockan 20:00 varje kväll blir Signe, 80 år.. låt oss, bara för en stund, låtsas som ingenting, när jag avslöjar denna chockerande nyhet...
Dåså.. här kommer det...
Jag har börjat kolla på Idol.. ja, jag har tappat greppet om verkligheten totalt...-skäms-..
Men alla pratar ju om det, då vill jag inte hamna utanför och se ut som Joey i vänner när han nickar, fast han egentligen inte har någon idé om vad de andra snackar om...
Jag vill inte bli den där, som alla pekar på, säger.. mikkiz, ni vet, den där konstiga varelsen..ja, hon ja.. hon har inte sett ETT enda Idolavsnitt.. 
Jag vill inte bli den som alla pratar som om jag vore helt lost..
Så nu ger jag Idol en chans.. Så jag också får vara med och tjöta.. :o)

Jag kanske åker till göteborg en snabbis i slutet av september.. Det gäller bara att få tag på min kära morbror som jag inte har varken pratat med eller träffat sen sommaren 2004..
Det kommer kännas lite fel att ringa och säga "Hej, får jag bo hos er" när jag som sagt inte hört av mig, eller hört nåt från honom sen -04..Men vill han, eller kan inte ta emot mig.. då är det så...
Min älskade mormor har iaf tryggat resan, genom att låna mig pengar..
[Tänk om jag någongång kunde betala tillbaka allt jag lånat, plus lite till.. hon har alltid ställt upp på mig, när blir det min tur att ställa upp på henne?...suck...]

Nu måste jag gå och få lite frukost i mig, så jag överlever denna dag också..
På återseende!


Good day
and have a pleasant tomorrow!

Kommentarer
Postat av: morsan

Ja du...att vi har blivit Idol-nördar :-O

2006-09-06 @ 12:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback