M*A*S*H-ian, och så är Mikkiz en Rea-Hora...

När jag struttar omkring i min lägenhet med min M*A*S*H-tröja känner jag mig som Superwoman..
Nja, kanske inte Superwoman men nåt i samma stil.. Kanske som en..ehh.. M*A*S*H-ian?
[och där ramlade Mikkiz av stolen]
Nej, gud så sorgligt.. En komiker skall inte(!) skratta åt sig själv.
Jag är alldeles för rolig för mitt eget bästa.. [Nickar instämmande]

Men för att byta samtalsämne...
Jag var på stan idag och fixade lite prylar.. Bl.a. en sak till mammas födelsedag. Med tanke på att jag numera är totalt pank (Saldo: 0,00:-) till den 27/9 så hoppas jag att hon blir glad över att jag i alla fall tänkte på henne.Det är bara så länge, sen har jag planerat något större :o) Men nu kan jag inte säga mer då jag vet att hon ibland smyger in här och snokar.. Så nu är det hyschpysch...
Fixade en liten sak till Jeeves också, bara en liten sak.. men ändå en fin gest.. [Mikkiz slår sig själv över självgodheten och ändrar ordval] Det är en liten sak, men jag hoppas ändå att hon blir glad över den.

När jag vandrade omkring där på stan i min ensamhet, så insåg jag en sak om mig själv.
REA är ett ord som inte får användas i min närhet.. Iaf inte när det gäller smink.
På de 5 minuter som det tog att gå in på H&M och ut igen, hann jag få med mig en ansiktsmask (12,50:-) och ett nagellack (som i sin tur bara kostade 5:-, men ändå..)
Jag är en Rea-Hora..
Inte så trevligt ordval kanske, men det är så det är.. För rea kan jag sära på plånboken, och göra av med pengar på onödiga saker.
Not good.

Jag tror att jag hann punktera vänsterlungan på vägen, för det gör svinont att andas och att sitta rakt.
Det känns som någon kör in en kniv precis där och när man trycker ömmar det som fan och för att jämföra med något så kan man säga att det känns som om man har använts som bakdeg som blivit bankad på ordentligt med brödkaveln...
Går det inte över till på måndag ska jag nog ringa läkaren, för det gör riktigt ont.. ajaj..

Sitter just nu och väntar på att fastighetskötarna ska komma förbi med verktyg till att fixa mitt badrum en gång för alla.
Det blir tredje gången gillt, för de har redan varit här och kollat och trixat och grejat och sagt "sådär, nu är det fixat.. nu behöver du inte gå till din morsa när du ska duscha".. och bredvid har jag stått och sagt "va bra, det kan ju vara skönt att slippa göra varenda gång.. huvudsaken är att det funkar som det ska.. va´? nejdå, jag tar hand om all smuts ni drog med er in och jag fixar den där äckliga sörjan som är uppdraget ur mitt avlopp med mitt hår i, ja då... "
Det är inte det att jag inte tror att de fixar sina jobb, för de är verkligen änglar.. snabba, effektiva och trevliga.. men även solen har fläckar och denna sol har stora fläckar, för badrum och kök är för mig det viktigaste att det funkar som det ska.. Rätta mig om jag har fel...

Nu borde jag sätta igång och städa lägenheten, för jag kanske får finfrämmande.. en på mammas jobb ska försöka få igång min förbannade, j*vla skitbox. Sen den kom har ingenting, precis INGENTING funkat. Jag kan inte spela in nåt för ingen av sladdarna funkar ihop med de andra, tv:n och boxen synkar inte och I N G E N T I N G fungerar som det ska! Tv:n har tom börjat strejka och stänger av sig själv var 10:e minut.. men det kanske jag redan har sagt?
Suckar högt, men jag är riktigt tacksam över att ha någon som vet vad han gör.
Mamma har försökt och försökt och försökt.. men tom hon har gett upp, och då är det komplicerat.
Hon är inte den som ger upp i första taget.

Ajaj, nu ska jag nog inte skriva mer för stunden..
But I´ll be back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback