Samverkanskraft, arb.löshetsstatistik och my lovely Wexeng...

Ibland känns det som världen är helt fel plats för mig...

Var iväg på Samverkanskraft idag igen, och jag vet inte egentligen vad jag ska tänka eller tycka..
Ledarna är det absolut inget fel på, de är trevliga och så..men det är bara hela situationen.
Som idag var det "Bildbedömning"... Vi skulle måla ett träd, och det blev varken hackat eller malet.. Jag kan inte sitta och måla barnteckningar när jag är 23 år, på beställning.
Jag kan inte heller göra saker när jag inte vet varför jag gör det, eller vad det är de tittar på.. Vi är som brickor i ett spel, som vi ändå inte får vara med och spela... 
Jag ska däremot inte bara klaga, för "Köksbedömning":en gick bra, trots att jag fortfarande upplever det som ett vuxendagis.

Sverige gör allt för att få ner arbetslöshetsstatistiken, och anordnar då olika åtgärder som de sen kräver att vuxna människor måste gå till för att få pengar.
Absolut inget fel i det, för jag tycker inte att man ska få pengar utan någon motprestation.. Bidragen ska man enbart kunna få om man  försöker aktivera sig. Det behöver inte vara att man står till "arbetsförmedlingens förfogande", det finns personer med b.la. social fobi, sjukskrivning eller av annan anledning inte kan jobba  och ska därför kunna erbjudas andra lösningar.
Inte sättas på Plusjobb, åtgärder m.m. för det lyser igenom så klart att dessa projekt endast är till för att Sverige ska föregå med gott exempel.. Det handlar inte om att hjälpa människor på riktigt..
Nu hoppas jag verkligen på att Reinfeldt kan visa oss att han menar allvar med sitt "Fler jobb till Sveriges människor"...

Jag tittar ut genom fönstret och inser att jag faktiskt kommer sakna Wexeng, big time..
Men jag måste väl lämna det bakom mig någongång och bli vuxen :o)
Dock lite sorgligt, då jag faktiskt har växt upp här.. men men..
Det är bara att göra som Tomas Ledin, att gilla läget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback