Viktigt valår och så annat som ligger och skräpar...

Egentligen vill jag inte sitta här och skriva en massa obetydliga meningar för folk jag ändå träffar och kan prata med IRL.
Egentligen så borde jag sitta och läsa på om de olika partierna och vad de anser om saker och ting. Jag borde läsa på så jag verkligen kan ge min röst till det parti som ska styra Sverige i 4 år till, så jag kan ge MIN röst till ett parti jag litar på, och känner tilltro till.
Jag velar mellan
Socialdemokraterna [som jag bara vill ge min röst till om gubben Persson går av stapeln], Miljöpartiet  [Peter och Maria är viktiga för Sverige] och Folkpartiet [ja, jag vet allt som har snurrat kring dem, men ändå så är Leijonborg något av en mysgubbe].
Än så länge ligger MP högt på listan. De är för Sveriges befolkning och har två partiledare vilket visar att de är för jämställdhet. Good for them, good for us...
Vi får inte heller glömma att de har Sveriges yngsta hopp på sin sida, Gustav Fridolin, 22 som bara 18 år ung trädde in i riksdagen.
Good for him, good for MP, good for us.

För att tala om de partier jag inte gillar så är det väl uppenbart?
De blåa, den kända Högern vill jag bara banka ihop och slänga någonstans.. Östersjön kanske..Näe, inte förorena mer än nödvändigt...
Jag vet att jag talar emot mig själv då Folkpartiet är blåa, men jag vill ändå inte se dem som smurfar.. Jag vill att de ska dras över till oss vanliga så att säga.. Men nu när läget är som det är, kanske jag ska ta bort F.P från min vallista.. mm, vi får se..
Å andra sidan..Nu kommer säkert någon att lyfta på ögonbrynen och tycka att jag är helt ute och cyklar.. men jag kan hålla med "Leijonkungen" att det ska vara en viktig prioritering att invandrare ska lära sig svenska när de kommer hit [http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,883957,00.html]
När man t.ex ringer till vårdcentralen eller arbetsförmedlingen och det i andra änden svarar någon som inte förstår ett ord av vad man säger (ja, jag har varit med om det själv) eller bara en del, så kan slutresultatet bli katastrof. Det är ändå viktiga tillfällen, där det gäller att det blir rätt från båda håll. 
 

Det enda som får mig i från datorn, politiken och annat just nu är M*A*S*H.. [Där förövrigt Robert Alda, Alan Alda´s far gästspelade i, i dagens avsnitt...]
Ja, jag vet att ni alla är trötta på mig och mitt tjat.. Jag vet att jag har ett otroligt trist intresse, och att det tråkar ut er.. Jag vet.. Jag vet också att så fort jag pratar om det så stänger ni av era öron.. Jag är så medveten om det att jag försöker att inte prata om det.. Jag försöker att inte dra ner era humör genom att prata om det som gör mig på bra humör, som jag finner roligt.



Punkt.


Kommentarer
Postat av: Morsan

Det är bra att du tar dig en riktig funderare innan du väljer
Vad gäller MASH så ska du väl prata om det som gör dig glad även om andra ser besvärade ut ibland

2006-09-15 @ 23:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback