Destination: Stockholm

Då har man kommit hem efter en långvisit i Stockholm.. Eller det är i alla fall långt för mig, är inte van att vara borta 4 dagar i sträck hemifrån.. Visst är det skönt att slippa V-ås ett tag, och lägenheten men jag är inte så stort fan av att bo i kappsäck..
Resan har dock varit väldigt trevligt och..givande.. på många sätt och vis..
Jag har insett att jag aldrig kommer att bli en stockholmsbrud igen, alldeles för stressigt för min del.. Jag är inte van vid att bilar nästan kör över en, att folk springer omkring som skållade råttor, att det går transportmedel hullerombuller som man ska hålla reda på..
Sammanfattning: Jag gillar att besöka storstan, men jag hör hemma i Västerås.. Här är det lugnt och stilla.. :o)

Igår var jag och Jenny och besökte Barkarby [tror jag att det hette, blandar ihop det med Barkarö] och shoppade loss på IKEA.. Min tanke var att gå in, se på när Jenny handlade och sen gå ut igen.. Men nejdå, jag lossade på plånboken jag med.. Köpte iofs ett jättefint ljusbräde, med tillhörande värmeljus och så två vaser så det var inte helt idiotiskt kanske..
 Sen åkte vi tillbaka till Sumpan, Jenny skulle slänga in sina prylar innan vi stack iväg till city.
Mötte upp Therese på Hötorget där hon stod och velade över hårband/inget hårband.. Vi spatserade runt på Hötorget och blev halvt om halvt döva av alla gaphalsar som ville pracka på oss blommor, frukt, påskris m.m. Men det är en speciell känsla av att gå omkring där, man får känslan av utlandet.. Fröken J fick mycket frukt och grönt för pengarna..Hade också velat handla men det skulle bli svårt att frakta allt hem på tåget också.. Så jag fick känna känslan via Jenny..

Sedan skulle jag och Therese till Solna, så vi sa hejdå till Jenny och sen snirklade vi oss fram sakta men säkert till rätt tunnelbana.. Vi hann dock inte vara i Solna så länge, utan inriktade oss mest på att handla mat till kvällen efter ett välförtjänt avbrott med en Latte på Wamas [hette det nog] mitt inne i Solna centrum..
Jag skulle leta en brun ögonskugga också på H&M, men efter att ha kollat runt och inte hittat någon så började vi gå mot utgången.. Och där.. Där låg IsaDoraskuggan och bara skrek mitt namn..En palett med 4 färger, varav 3 exakt de färger jag var ute efter... Det fanns bara en kvar och till extrapris.. Så nu är jag äntligen ägare till lite naturliga färger, inte mina vanliga rosa, blåa, gröna, oranga, röda m.fl.
På tal om ögonskuggor, nu är det snart påsk och det betyder påskgult smink.. Jag har en jättefin gul ögonskugga som jag brukar använda på påsken.. Jenny höll på att dö sist muhaha..   

På kvällen käkade vi starkt kryddade quornfiléer, goda men starka..
Till det blev det en bulgur/couscous/röda linser-mix och  till det ett jättegott bröd.. Mumma!

Nu ska jag sätta fart här.. Ska hinna packa upp, duscha, byta om, äta och sminka mig för att sen åka till Viksäng på kalas..

På återseende mina vänner...

Kommentarer
Postat av: morsan

Uttrycket "Borta bra men hemma bäst" stämmer verkligen. Men det var nog bra för dig att komma hemifrån några dagar och umgås med dina vänner.
Nu är det bara att köra ner näsan i skolböckerna igen :-)

2007-04-02 @ 11:52:08
Postat av: Jenny

du hoppade ju över hela torsdagen ju *S*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback