It´s not to be sneezed at*, Melodifestivalen 2007 med lite träning som avslut...

Jag trodde inte mina ögon igår när jag stod och väntade på min kära mor vid bussen, för människan som passerade kunde väl bara inte vara Torsten Flinck? Jag var tvungen att gnugga mina gluggar återigen, bara för att sekunden efter bli knäsvag... Visst var det han!
 It´s not to be sneezed at.. Mamma och jag lekte kändisjagare ett tag, men gav upp då han hade försvinnit från jordens yta.. 
Men det var absolut inte fy skam, tycker han är stentuff!

För att nämna årets melodifestival.. Det var ett starkt startfält och inte heller blev det sämre allt eftersom.. Jag hade problem med vilka jag ville hålla på och inte. Jag har en maxgräns på 4 annars är det ingen mening att få ont i magen i slutet om man vill att alla ska vinna.. Då är det ju skit samma..
Men jag hade Måns med Cara Mia som min största favorit..

[http://starlounge.msn.se/article.cfm?articleID=3333&picture=7]

Sen kom The Ark med The Worrying Kind...
(Kolla in grabbens -ögon-)
[http://starlounge.msn.se/article.cfm?articleID=3333&picture=3]

3:e platsen gick till Sanna Nielsen med Vågar du, vågar jag och sist med inte minst Andreas Johnsson med A little bit of love.. 
De andra var duktiga de med, men jag fick stålsätta mig och försöka tänka på hur det kan se ut när stora finalen är och vår(a) svenska stolthet(er) ska visa hela Europa vad vi går för.. Tyvärr höll inte Andreas Johnsson måttet.. Annars tror jag mina andra favoriter skulle ha kunnat gå långt.. 
Men det var inte fy skam att The Ark tog hem segern då de -antagligen- sticker ut lite grann från mängden..(Utgår man ifrån förra årets chock Lordi, så kan allt hända dock) 
Ola Salo kommer att charma varenda brutta och bög i Eurovision song contest 2007 (Även de mest heterosexuella kommer att tappa hakan)...

Sist men inte minst så ska väl det här med mitt nya liv nämnas också på slutklämmen... 
Jag har, tro det eller ej, investerat i ett par ordentliga joggingskor..
Nej, de var inte billiga men jag ser det som så:
1. Min hälsa är viktigare än pengar
2. Nu får jag en anledning att faktiskt ge mig ut och röra på mig
3. En bra investering för sommaren

Jag måste komma igång igen (och ja, jag vet att detta är en upprepning på vad jag har sagt förut, men vad har jag att förlora?) för sommaren är snart här och det skulle kunna vara både kul och skönt att kunna slänga in luvatröjorna i garderoben och möta sommaren 2007 som en helt ny Mikkiz.. 

Nu ska jag sätta fart med att studera fritiden.. 

På återseende mina vänner...
 

 


*It´s not to be sneezed at = Inte fy skam

Kommentarer
Postat av: morsan

Ja festivalen var en rysare men RÄTT LÅT VANN!!...hihi.
JAg tycker det är så skönt att höra ditt jädrar anamma när det gäller hälsan för det sporrar mig också. Kämpa på!
Kram

2007-03-12 @ 13:57:08
Postat av: Jenny

håller inte alls med om melodifestivalen,tycker att årets utbud var av pinsamt låg kvalitet,för att göra mig tydligare så kan jag bara säga Caroline Af Ugglas och Regina Lund..uscha..de 10 finalisterna var helt klart bäst av det som gick att välja på men även där var både artis och låt standarden låg..

jaså du har köpt joggingskor,he he bara måste jag få se ju..=)äntligen kanske man kan få se dig i nåt annat än dövarma luvatröjor i sommar då :)

ses imorgon..kram

2007-03-12 @ 19:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback