Varför #2...

.. är alla tvbrudar smala?
Duger inte tjejer, kvinnor, tanter över 70 kg till något?
Jag bara avgudar Ugly Betty, för hon är inte pinnsmal..

Nu är det inte så att jag -hatar- eller har något som helst emot smala människor, utan min undran är; var är  alla mulliga, tjocka, feta personer av det kvinnliga könet?
Får inte dessa visa vad de kan på tv?
Däremot är det helt ok att sätta dem i telefontjänster, för där behöver de inte synas!
Jag vill inte låta aggressiv men jag kan inte släppa tanken..

Några exempel:

-One tree hill
[Alla är supersnygga, populära och...smala...Inget ont om serien för den är grymt bra.. ]

-OC
[Det är samma där, hör av er om ni hittar om så EN mullig/tjock tjej]

-Sex and the city
[Smala brudar får sex, andra får bara drömma om det..eller hur var det nu]

-CSI Miami
[Brudarna är stylade upp till tänderna, unga, fräscha och.. trumvirvel..smala]
[irrelevant notering: den blonda tjejen har alltid ljusa kläder på sig, och blir aldrig smutsig oavsett om de är på en sotfabrik eller ett slakteri]

Sist men inte minst:
 
-Alla tvhallåor/värdinnor


Nu tycker säkert någon att jag är övedriven, men säg mig.. Varför?
Varför är det såhär?
Är det en lag som skall följas när du träder in i tv:ns värld?

Jag ska klura lite till, så bli inte förvånade om jag dyker upp igen med nya tankar...

Tills dess.. På återseende och god afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback