Därför orkar jag bry mig..

Jag fick en fråga här i kommentarsfältet; vad du har åsikter om allt,hur orkar du?
Den frågan har ett enkelt svar..
Jag blir ofrivilligt upprörd över saker jag läser.. Att jag orkar beror enbart på att jag kan känna med folket som det handlar om..Jag kan inte alltid säga att jag vet hur de känner sig eller hur de reagerar på olika saker.. jag kan inte heller säga att jag alltid förstår.. men det jag kan förstå, är den kalla känsla i magen som jag får när jag märker att folk blir behandlade som skit i Sverige.. 
Jag kan inte tala för folk som bor utanför mitt lands gränser, vet ingenting om hur det eller det landet eller dess kultur fungerar.. Men Sverige, här har jag bott i 24 år och jag vet att många far illa här.. Och det gör mig förbannat irriterad.. Eller kanske bara förbannad..
Jag kanske inte alltid skriver så att folk tycker det är intressant att läsa.. Ok, det är tråkigt då det berör mig en hel del.. Besökare kanske vill läsa om mig och mitt liv.. Men jag kan enbart skriva om det som just nu ligger för mig och eftersom jag ofta är inne på aftonbladet.se och expressen.se [även om den sidan är under all kritik] så är det sånt som bubblar upp inom mig.. 
Jag lovade en gång i tiden att försöka skriva mer om mig själv, men jag har inte alltid något att berätta.. Mitt liv är ibland bara ett blankt blad med några sömniga ZZZ på.. 

Jag kan inte lova att jag kommer sluta upp med att bli upprörd och förbannad här över saker jag sett och hört.. Jag kan inte heller lova att bli mindre blödig, för det är en stor del av min personlighet..
Men däremot kan jag lova att försöka att oftare tala om mig själv i första hand.. =)

Nu måste jag gå och få lite mat i magen.. 
Men vi syns.. 

På återseende!




 

Kommentarer
Postat av: jhenny

ja du är rolig du,och tänk att du har sån tid till att grubbla på allt.Det hade iofs jag med förut =)

Postat av: jhenny

kan du förklara för mig vad det var som lät hårt? uttryckte mig milt för att jag skulle få så lite mothugg som möjligt ju =)

2007-11-25 @ 14:55:36
URL: http://jhennys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback