[Dikt] Säg den livssekund som inte tar slut

Jag trodde inte att det eller du

skulle bli som det eller du

blev

inte heller att jag på något sätt

skulle bli tvungen att ta del av

något av det som du skrev


visst blev jag otroligt kantstött
och jag visste inte vad som hände 
kanske hade vår vänskap dött

i förtid

och jag började tänka på ett sätt

så att hela min värld vände
för jag insåg att det inte var mig
det berodde på
det var inte mitt fel

att du gjorde så


och jag

hade inte kunnat göra något annorlunda

jag hoppas trots allt att du har det bra
för vi kände ändå varandra

men nu vet du att en känsla kan bedra

även när det handlar om andra

för att vara helt ärlig så är detta brev

det enda jag någonsin igen

kommer ägna åt dig och ditt liv

vi hade vår tid
och det var kul så länge det varade
men säg den livssekund som inte tar slut

Kommentarer
Postat av: Morsan

Har det här någon verklighetsförankring eller är det endast dikt?

2007-11-21 @ 17:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback