Fattiga innan jul.. schysst Skåne.. schysst..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1313971.ab

Det är detsamma som att skratta dessa i ansiktet och säga "skyll dig själv för att du inte kan skaffa ett jobb".
Jag kan förstå tanken bakom, eftersom de pengar man får ska räcka till hyra, mat och allt annat bortsett från julklappar..  men hur ska en mamma eller pappa kunna säga till sina barn att tyvärr ungar, i år får ni vänta med julklappar?
Fördelen är väl att den största rean är just då, men ändå..
Värst var meningen "...och vi ser ingen anledning till att vi ska betala ut pengar före jul. Tvärtom är det ju många som har försörjningsstöd som har svårt att hushålla med sina pengar..."
Ja!? Är det annat än svårt att hushålla med de få kronor man har? Inte ens tillägg till kläder finns det, utan man får förmaning om att gå till myrorna m.m.. Inget illa med myrorna då de ofta har schyssta kläder.. Men vad jag menar är att det ska vara ett frivilligt val.. Speciellt för familjer med barn, då de flesta med lite vett innanför pannbenet vill arbeta mot mobbningen.. Vad tror folk händer om ens barn går till skolan i begagnade kläder när det gäller dresscode H&M/Vero Moda/B Young m.fl. i skolan?

Usch, jag skulle kunna hålla ett lååångt tal om vad jag tycker om socialtjänstens lagar och regler, men lovar att inte öppna den dörren.. Jag är bara glad över att jag har den underbara "soc.assen" som jag har, där är det aldrig en massa tjat och förmaningar osv.. Hon kör raka rör och det uppskattar jag..

Återkommer senare under dagen..
På återseende!

Kommentarer
Postat av: morsan

Det är ju så hela tiden...slå på de som redan ligger...

2007-11-23 @ 11:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback