MrsElmo fryser, författardrömmar och blodcentralen

Man kan jämföra mig med Stockholm..
Jag vet också lik förväl att vintern har klivit fram.. Men ändå så blev jag en aning förbryllad över kylan i morse.. Eller kylan kanske är fel ord.. Istapparna nästan hängde i luften, så kallt var det..
Ångrade bittert att jag inte hade med mig vare sig vantar eller halsduk.. Men men, det blev en läxa och när jag kommer hem så ska allt sånt fram.. MrsElmo må vara röd men någon måtta får det vara..

Sitter och funderar på om man kanske ska påbörja en bok.. Alltså inte läsa, utan skriva en... Det känns som ett evighetsprojekt, men någonstans måste man väl börja.. Frågan är bara hur jag ska börja.. Ska den berättas i "jag"form eller i tredje person? Ska berättarrösten vara allvetande, som exempelvis Gud? Är berättarrösten en röst i personens huvud?  
Ge mig råd och jag lyssnar..
Jag vet redan på ett ungefär vad den ska handla om.. Men som sagt, var-när-hur ska den börja?

Snart ska jag iväg till blodcentralen och lämna blod.. Är ute i sista sekunden, men om jag går en timme och en kvart innan det stänger så borde jag hinna med buss och allt..

Har inget mer att tillägga för stunden, men jag kommer tillbaka... var så säker!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Morsan

ÅH vilken bra idé!! Det med boken alltså. Men det är nog endast du som kan avgöra vilken form den ska skrivas i. GO GIRL!

2007-11-15 @ 10:42:47
Postat av: jhenny

att skriva en bok låter inte helt fel.också haft den tanken i flera år men aldrig blivit av.Hoppas du får det att bli av för jag lär då inte hinna med det dom kommande 18 åren =) kul att du börjat skriva aktivt i bloggen igen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback