MrsElmo tackar och bockar och bugar och ler..

Nu är helgen över och jag är numera 24 år gammal.. fatta, jag är ca 3 år yngre än vad mamma var när vi flyttade till Västerås.. Jag har iaf svårt att få in det i huvudet...

Fredagen blev efter svår ångest och panik väldigt trevlig och mysig. Det mesta föll på plats rätt naturligt, och jag kunde slappna av skapligt. Men så har jag ju ett problem, och det är att hela tiden kolla att alla är mätta och belåtna, är det nåt mer du vill ha, ska jag hälla upp mer vin etc etc...Och inte kom vi som skulle ut iväg förrän två timmar efter utsatt tid, men det var lugnt då det var väldigt lite folk ute. 
 Jag fick också väldigt fina presenter av alla, och det roliga var att alla utan vetskap om varandra hade köpt "matchande" prylar...
Jag fick:
- fotvård [Fotskrubb och fotlotion]
- nagelfilar och handcreme [en underbar glasfil och två små filar + en liten tub handcreme, perfekta för väskan]
- ansiktsskrubb [doftande ljuvligt av hasselnöt]
- en jättefin kimono från Thailand
- en fleecepläd med döskalletryck
- svart/vita hårnålar
- läppbalsam
- en svart kajalpenna
- en ansiktsmask
- en vit necessär/väska med stjärnor på [me liked a lot då stjärnor är mina favorittryck]

Jag hoppas inte jag har glömt nåt nu. Men ni ser själva, allting bådar för en lyxig hemmakväll med spa.
Tänkte passa på ikväll, när jag ändå inte har något för mig.
Bara detta var på fredagen.
På lördagen fick jag celebert besök från Sthlm, Jenny med familj dök upp och jag bjussade på glass och apelsiner.. Försökte lura på dem min häxbrygd också, gjord på apelsin med skal, apelsinjuice och glass. Marcus tog en klunk men valde därefter att avstå, med motiveringen "jag överlever". Jenny var inte lika kräsmagad utan tog väl två klunkar innan hon lite fint lät resten stå..
Av dem fick jag min älskling på dvd; Magnus "the king of standup" Betnér "Live på Norra Brunn".
Den ska jag kolla på ikväll efter duschen.

Mormor och "morfar" hade sart in pengar, vilket chockade mig då jag redan hade fått en tidigare present. Men jag säger inte nejtack till pengar så det satt fint.
På söndagen vaknade jag av en skönsjungande mams, som kom med ett fat "Bahia"tårta. Godaste tårtan i världen! Av henne fick jag ett jättefint kort, med några rader skrivna ur hjärtat och det är inte ofta min mor friviliigt skriver längre än 3 rader, så bara detta gjorde mig smått tårögd och rörd.
Sen trodde jag inte att det skulle bli nåt mer, eftersom hon redan gett mig träningskortet men så fick jag även ett presentkort på Åhlens. 
Eftersom jag är sämst på att hålla i nåt, så ville jag sprätta detta presentkort redan igår, och handlade fyra ögonskuggor från IsaDora. Typiskt Micaela att inte kunna vänta =)
I samma veva föll jag för samma typ av ögonskugga fast som var blå, så idag tog jag lite av pengarna från mormor och "morfar" och köpte den, fast den med två färger i stället för fyra. 
Jävlar va snygg jag ska bli med lite träning och styling!

Egentligen ska inte en blogg vara såhär lång, så nu med vetskapen om att jag redan har syndat så avslutar jag här.

På återseende!


 

Kommentarer
Postat av: jhenny

låter som en toppen helg =)

Postat av: Morsan

Tänk så bra det blev efter all vånda över hur det skulle bli :-)

2007-11-06 @ 18:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback