Stavfel, förklaring av diktens innehåll och älskade litterära mormor

Hade fått en kommentar av min kära mor att jag då lägger märke till allt [hon syftade på "plåtbok"].. Ja du kära mamsen, min svenska-språket-hjärna är påkopplad dygnet runt och reagerar blixtsnabbt.. Sällan att jag missar fel, men denna var så tydlig att inte ens en ordblind hade kunnat se förbi den..
Såg en annan kul grej igår, tror det var på expressen.se, där de skulle ha med ordet använd och hade råkats plutta in ett litet extra d i det hela så slutresultatet blev andvänd.. menar de då att man ska vända anden så den blir gyllenbrun på båda sidor, eller var det helt enkelt ett stavfel?

På frågan jag fick om dikten så ja, den är självupplevd och den som har känt mig tillräckligt länge vet nog vem den syftar på.. Ingen som jag har kvar i min bekantskapskrets i alla fall, det vill jag lova..  
Jag skrev den som en avslutande punkt på vår "vänskap" och den säger det mesta..

Jag vet att jag snöar in på saker och ting, men vill bara ge Magnus Betnér credit för vissa saker som han gör.. Det visar respekt mot den publik som älskar honom, gärna vill se mer av honom och sist men inte minst ändrar uppfattning om hans yrke..
Thumbs up B!

En sista sak jag måste nämna är min kära mormor.. Hon är riktigt grym på att skriva, nu vet jag varifrån jag har fått min kärlek till språket.. Love you!

Nehepp, nu ska MrsElmo hoppa in i duschen, jag ska riktigt skutta in.. som en dåre driven av Duracell..


Kommentarer
Postat av: Morsan

Det var skönt att du förklarade så att man slipper leva i ovisshet :-)

2007-11-22 @ 20:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback