Måste bara skriva av mig lite...

Vad gör man inte för andra? Nu sitter jag här igen, trots huvudvärk och andra småkrämpor... Allt detta bara för eran skull..
Kände bara att jag måste skriva av mig lite, efter allt som har varit..

1. Mordet på 16åringen i Stockholm... De som står åtalade kommer att släppas, garanterat.. De får högst 30 dagsböter, för Sveriges älskade straffsystem suger!
Jag kommer att bli grymt chockad om straffet blir högre, men glad.. Jag kommer att bli så glad att det räcker för flera år framåt om det för en gångs skull blir en rättvist dom.
Enligt mig skulle dessa bratsbitchar få sitta av en livstid, även om det typ innebär 20 år, men det skulle i alla fall visa vad Sverige går för.. och att det inte går att komma undan med allt bara för att man råkar komma från en familj med pengar.

Hittade detta på Wikipedia.org:
"De brott för vilka man enligt svenska brottsbalken kan få livstids fängelse som påföljd är följande: människorov, mord, mordbrand" m.m. Jamen, varför hör man aldrig någon blir dömd till detta då?
Även om någon mördar [för det står väl att mord innebär livstid?] en annan människa så blir de antingen friade "på grund av bristande bevis" eller så får de några månader i fängelse... Läste i Expressen att en person hade fått ca 10 månader(!) för våld mot en annan person. Detta trots att person 2 fått bestående men, bl.a. tappat smak/luktsinne, ingen hörsel på ena örat osv..

2. Den skjutna björnen... Björnen sköts efter att den hade attackerat och dödat en jägare. Björnens mördare uttalade sig efteråt och sa bl.a. att "han [björnen] såg inte snäll ut om man säger så".
Jag blir utom mig av ilska, först på grund av att de skjuter en björn bara för att han dödar en människa. Nu säger jag inte att det inte är hemskt att mannen blev dödad, för det är det och det är jättesorgligt för de efterlevande.
Men det jag menar är; vem har sagt att människan har rätt att döda men inte djuren? 
Micaela, bara för att du är djurvän behöver du inte gå till överdrift! 
Nej, jag överdriver ingenting, utan tycker bara att det är vidrigt att skjuta ett djur bara för att den handlar i självförsvar. Djur attackerar oftast inte människor om de inte känner sig hotade. 
Och vad är det för kommentar, han såg inte så snäll ut.. Nej, vad skulle björnmördaren ha gjort då om han blev attackerad med gevär? 
Idiot!

3.  Den mördade 55-åringen... Hur fan kan man med rått mod gå in bara för att döda och sen filma skiten!? 
Detta kan jag inte ens fortsätta kommentera för det ligger så långt under mitt förstånd att jag sitter här stum.. 


Ska strax dricka kaffe, men vill bara säga en sista sak innan jag lämnar er:
Ta vara på varandra, sluta trycka ner andra och kramas istället för att sparkas och slåss...  





""

Kommentarer
Postat av: jhenny

du är sâ söt! händer det inget i ditt liv värt att skriva om eftersom du bara skrivit om samhällsämnen? men det var jättebra skrivet och jag hâller verkligen med i björnämnet och riccardofallet med.det är förjävligt hur samhället har blivit.skriv lite om dig ocksâ nästa gâng,vill ju veta vad som händer o sker och hur du mâr.blir ju inte att man pratar sâ ofta nuförtiden. kram

Postat av: Anonym

Du skulle verkligen blogga om de här ämnena på en seriös sida för sådana inlägg om du fattar vad jag menar

2007-10-12 @ 13:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback