Ledbruten, 14izbrudar och rädsla för snorungar

Jag har ju börjat hos en sjukgymnast, som kör med mig så in i helvete. Vilket iofs är väldigt bra, men jag känner så sjukt ledbruten varje gång jag har varit där. Jag får inte sitta som jag vill, utan måste se ut som jag har en järnbalk i ryggraden.. Däremot fick jag en eloge för att jag iaf har börjat räta på mig i stående och liggande läge.
Nu påbörjas ett arbete med ryggen, som kommer ta sin tid att genomföra..Men det är helt klart värt kampen!
Inget vidare att se ut som Ringaren i Notre Dame´s moster när man är 30 bast..
Såg ett gäng invandrarkillar på stan häromdagen och jag ska fan ta efter dem.
De går med huvudet högt, är stolta och ber inte om ursäkt för vilka de är...
DIT...
...vill jag också nå!


Hamnade bakom ett gäng 14izbrudar på bussen idag och höll på att krevera. Den ena tjejen hade antagligen båda hörlurarna i och sjöng med för full hals. Jag hade sådan lust att vända mig om, be dem dra igen piphålet och sen tvätta fönstret med deras "vem fan tror du att du är"-min som ungar i den åldern tar till när de ska visa sig på styva linan inför polarna..
Men eftersom jag är så timid och snäll som jag är [med andra ord, som den ängel jag är], höll jag käften och drog på mp3:n på högsta volym.  Däremot var det en äldre dam som vågade säga till dem, vilket fick dem tysta iaf ett litet tag..
Egentligen är det rätt tragiskt att de äldre vågar, medan vi unga backar för att vi är rädda för att åka på stryk.
Som det ser ut idag så är det ingenting som säger att några ungar som är 10 år YNGRE än en själv, inte slår ner en, rånar en och flyr fältet. Förr var man rädd för de "fula" gubbarna som hägrade i buskarna.. Det var ingen som talade om för en att de sk. fula gubbarna är "normala" killar/män som beter sig som alla andra, klär sig som alla andra och oftast är väldigt trevliga tills den "fula" sidan kommer fram.
Idag är det 12+:are som man ska ha koll på.
SJUKT!

Jaha, vad mer ska man skriva då?
Fick VG på mitt senaste prov.. Har fler VG nu än jag någonsin har haft under alla mina år i skolan.. Yeey!

Nu ska jag knapra Cashewnötter* med russin, kolla på Vänner och prata med mina marsvin.. På återseende!



*http://sv.wikipedia.org/wiki/Cashew [

Alltid lär man sig nåt nytt]


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kämpar på bra med din rygg, när det gör som ondast får du tänka dig hur du kommer att se ut efter nåt års träning.
Jag är otroligt imponerad över dina resultat på skolan...det är nog din framtid tror jag.
Och du....de där "fula gubbarna" arbetar jag med hela dagarna
Kram

2007-09-13 @ 11:38:38
Postat av: Jenny

Det är lite synd att du är så skrajsen av dig inom mycket.Dagens samhälle ser tyvärr så ut så man får göra det bästa av det och försöka leva så mycket det bara går normalt.Visst ska man vara försiktig men det ska inte påverka ens sätt att leva för mycket.

Postat av: Jenny

jo som jag skrev så är det bra att vara försiktig men det måste finnas en gräns där med så att det inte påverkar ens liv för mycket.

2007-09-13 @ 13:46:30
URL: http://jhennys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback