Ni=Antihumor, feting+geting och Sthlm, here I come?

Satt och skrev av mig nyss om gårdagens Uppdrag Granskning, eftersom det gjorde mig uppriktigt upprörd..
Men det mesta gick över..
En rolig historia för att pigga upp:

-Vad säger en kinesisk geting?
-brr?
-Nope!
-Vad säger de då?
-De säger bll
[Man ändrar alltså R till L, samtidigt som man försöker efterlikna en geting med sneda ögon]


Haha, jag skrattar så jag dör!
Ingen annan har tyckt att den var speciellt kul, men man måste läsa den högt för att kunna förstå iaf grundtanken bakom den...
Nog snackat om den...
Här kommer en annan:
-Vad kallas discot för inälvor?
-Vadå?
-Nerv-ös

Haha...ha..Äsch ni har ju ingen humor!

Funderar starkt på att byta forum, eller i alla fall blogghak.. Nog kan jag stanna kvar här, men det vore fan kul att kunna skriva så allmänheten förstår vad man säger... det är knappt ibland så jag själv förstår mig, men i vilket fall.. det var iaf en tanke såhär på kvällen eller natten.. eller tidig morgon..beror på hur man ser det...
Kanske skulle jag leta med ljus och lykta efter ett hak som älskar ord, precis lika mycket som jag själv?

Hade en sådan fetingträningvärk när jag vaknade "imorse".. Hela ryggen kändes som ett felvänt gångjärn. Men jag trotsade naturlagen och höjde huvudet och gick med mycket stolt, mycket rak rygg... 
Det kommer nog att ta sina månader innan värken ger med sig, men det är det värt....

På tal om feting, det fick mig att tänka på djuret Geting. 
Det har inte varit så många i år.. Nu först börjar de titta fram, lagom till höstens vindar anländer... Och från höst till vinter, snart kan jag börja använda min mössa igen hurray! Min älskade mössa, som jag inhandlade på Urban Outfitters i London [augusti 06], långt innan U O öppnade i Stockholm.. 

Och på tal om Stockholm.. Jag vet inte vad som har farit i mig, men den senaste tiden har en djävul suttit på min högra axel och viskat att jag ska till Hässelby. Jag försökte knuffa ner honom, men han klättrade upp igen och har sen dess envetet terroriserat mig med tanken på att dra tillbaka till mitt barndomskvarter.
Trodde aldrig, och då menar jag aldrig att jag skulle kunna tänka mig stlm, men Hässelby ligger ju en bit utanför så det skulle inte riktigt bli samma sak.
Västerås kommer alltid att vara mitt hem, oavsett var i världen jag flyttar.. V***äng är fortfarande "hemma" trots flytten. Men nu vill jag se något nytt, eller rättare sagt så vill jag återse det gamla igen..
Kanske skulle jag försöka hinna hälsa på min gamla dagmamma, och se hur det känns? Då skulle jag komma det närmsta av H-by som möjligt...
Göteborg har också lockat mig länge. Det är en härlig stad, med härligt folk och härlig atmosfär.
Vi får se, Västerås finns ju kvar... Sthlm, here I come?




Att lätta ankar
betyder inte hejdå
det betyder bara
att man för stunden
följer hjärtats väg
//Micaela S - 07

Kommentarer
Postat av: Anonym

OjOJ! Snacka om att huvudet far runt med dina tankar på nattkröken. Oc du...getingar säger fortfarande Bsss

2007-09-14 @ 21:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback