Ok, MrsElmo is back!

Sitter just nu och inväntar S, som har varit iväg och tränat..
Själv är jag helt mör efter att ha promenerat fram o tillbaka till stan hela veckan.. Nej, det är inte långt, men det är en så fruktansvärt trååååkig väg att gå.. Tack o lov för sällskap säger jag bara..
På söndag åker S hem, och det kommer bli tomt..

För den som väntar kommer snart "-::MrsElmos tankar om orättvisor::- Part III: Sista delen ".. Jag har fortfarande några ilskna bin kvar i tankeskålarna, så snart.. den som väntar på nåt gott sägs det ju...
Jag har iaf kommit över den fruktansvärt [och nu använde jag det ordet igen, fy skäms] irriterande ilska jag gick omkring och bar på för några veckor sen.. Vet inte varför eller så, men alla människor var bara så frukt... nej, de var inte fruktansvärt intoleranta, men bara liiite... säger vi...med andra ord, människor i helhet var bara kräkmedel just då..
Självklart gällde detta inte alla.. nära och kära behövde inte få sig en släng..

"Mina" älskade Frodo och Gandalf har kommit hem igen.. Jag klarade inte av höet och det var med en tagg i hjärtat som deras rätta ägare kom för att hämta dem.
Jag måste passa på att säga att C är en av de goaste ungar jag mött... Tänker på alla andra än sig själv, ett riktigt Astrid Lindgren-barn... Det gör inte saken sämre att hon ser ut som ett "Alla vi barn i Bullerbyn"- barn heller..
Hoppas Gandalf är snällare mot "lill"matte, husse och "stor"matte än han var mot mig, mitt finger såg tydligen väldigt gott och inbjudnade ut för alltid så skulle han suga tag i det...
Men de kommer att få det så bra, C bara längtade till de skulle komma hem igen =)

Avnjuter av Frondas senaste skiva "Fridlysta sekvenser" och den blir bara bättre och bättre för varje gång jag hör den.. Första intrycket var "lagom".... Men den växer för varje spelning.
Mmmm, underbart..

Nej, nu ska jag ta en cigg, en kopp kaffe och bara lyssna till tystnaden...

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Jenny

äntligen en uppdatering..du har mycket att ta igen nu=) Trist med svinen men men nu behöver du inte vara uppbunden till något iallafall =)

Postat av: Morsan

Tur att min lilla "argbigga" har lugnat ner sig. Men det kan vara rätt skönt att få spy ur stg galla ibland.

2007-10-01 @ 20:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback