Välkommen år 2008..Vad har du att erbjuda?

Så då var vi inne på ett nytt år då.. Än så länge kan jag inte påstå att det är något jag känner av, annat än att året är ändrat till 2008...
Inte avlade jag några nyårslöften heller, har insett att de har en tendens att falla i glömska så snart förälskelsen i nya året har lagt sig. Däremot har jag gjort en lista på saker jag vill ha ändrat på under 2008;

Jag skall:

-investera i min hälsa. Därmed inte sagt att jag ska banta ihjäl mig eller så, utan helt enkelt ta hand om mig själv och låta kroppen få den motion, mat och själsliga behandling den behöver. Jag vill även låta den bli fri från gifter såsom nikotin och koffein.
Som läget är nu, så känner jag mig som en jäst röksvamp.

-finna en meningsfull sysselsättning [foto, teater, konst whatever...bara det är meningsfullt för mig]

-jobba på min självkänsla och försöka inse att jag inte kan vara någon annan än mig själv

-jobba på att inte vara så fördömande. Det fanns inte i min värld som 14åring att tycka illa om eller se ner på folk bara för deras kläder eller liknande, då jag ansåg mig själv som den mest fördomsfria människa som levt på denna jord. Men tro det eller ej, jag äger många dumma tankar som ibland dyker upp som gubben i lådan.

Inte så dumt va?
Det är inga direkt "måsten" utan mer saker jag verkligen vill förverkliga. Hade jag skrivit "jag måste banta, jag måste sluta röka, jag måste bli mer social" så hade en sådan omänsklig press lagts över min logiska del av hjärnan och det hela hade slutat med scrambled eggs.
Svåraste punkten kommer antagligen att bli den näst sista och sista, men må så vara.. Jag kan ju inte ändra det faktum att jag är den jag är.. Det gäller bara att nå den underbara, ödmjuka, vackra MrsElmo som bor inuti. Kanske fungerar en knack på dörren bättre än väntat?

Kommentarer
Postat av: morsan

Du väljer att lägga ut din "att göra" lista...tufft!!
Kanoninsändare i VLT idag
Kram

2008-01-02 @ 11:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback